Spóźnione nowiny na koniec tygodnia

 

0
Posted 9 grudnia 2012 by



Spóźnione podsumowanie co ciekawszych newsów z ostatniego tygodnia.

Na początek dość skromnie:

Zapowiedź Final Fantasy IV na iOS

Jak możecie się przekonać w tej recenzji, nie byłem zachwycony Final Fantasy III na iOS, głównie ze względu na rozczarowującą fabułę  Podobno czwarta część serii stoi pod tym względem na dużo wyższym poziomie. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Możemy jednak przewidywać, że będzie dobrze, bo to w końcu konwersja konwersji z Nintendo DS z 2008 roku.

Premierę przewidziano na 20.12.2012, a więc pogramy jeszcze przed Sylwestrem.

Z okazji premiery w AppStore gry z serii Final Fantasy zostały przecenione.

 

Zapowiedź rewolucyjnego FPSa – The Drowning

Gra będzie osadzona w post apokaliptycznym świecie pełnym zmutowanych potworów. Przyjdzie wcielić nam się w ocalałego, który walczy o swoje życie w tym nieprzyjaznym środowisku. Czy będzie to pozycja godna uwagi? Twórcy zarzekają się, że tak i wymieniają ich zdaniem rewolucyjne cechy tej produkcji:

– Niesamowita oprawa graficzna – dzięki twórcom, którzy pracowali przy wielkich produkcjach typu Halo, Battlefield i Far Cry

– Przyjazne sterowanie – zniknie wirtualny analog, na korzyść innego rozwiązania. Będzie można m.in. strzelać tam gdzie wskaże się palcem na ekranie. Czy sterowanie będzie przypominać to z gier Horn czy Lilly? Przekonamy się.

– Usprawnianie wyposażenia – które będzie można rozbierać na części, łączyć i ulepszać.

Czy będzie to namiastka Stalkera lub Metro 2033 na iOS? Wierzmy, że tak. Będziemy mogli to sprawdzić na początku przyszłego roku.

The Woods w AppStore

The Woods to przedstawiony z perspektywy pierwszej osoby horror. Łączy on trochę Slender-Mana z Alanem Wake’iem. Mnie trochę kojarzy się z Call of Cthulu, bo właśnie w tej mitologii jest osadzony. Tu również wcielamy się w detektywa, który ma za zadanie wyjaśnić zagadkę tytułowych lasów. Będzie musiał zwiedzić upiorne, opuszczone domy i pewnie spotka na swojej drodze mniej lub bardziej nieprzyjazne istoty.

Na uwagę zasługują dwie ciekawe mechaniki. Pierwsza to śledzenie za pomocą przedniej kamery reakcji gracza. Druga to techniczna nowinka – specyficzne, zaawansowane renderowanie światła.

Gra wylądowała już na moim iPadzie, więc w niedalekiej przyszłości dowiecie się czy jest się czym ekscytować. Póki co trailer:

by


rsx

 
Hardcorowy gracz na emeryturze, teraz gra tyle, na ile pozwala mu wolny czas. Prowadzi walkę, aby być na bieżąco z nowymi tytułami, ale zwykle mu się to nie udaje.


0 Komentarzy



Zostaw komentarz jako pierwszy!


Zostaw komentarz


(required)