Kulisy Gier – Wywiad z JUJUBEE – twórcami FLASHOUT 3D

 

0
Posted 16 sierpnia 2013 by



Dzisiaj zapraszamy do przeczytania krótkiego Q&A z twórcami ciepło przyjętej gry FlashOut 3d, studiem JUJUBEE S.A.

 

Informacje o firmie:

Nazwa: JUJUBEE S.A.

Siedziba: Katowice

Ilość pracowników: 8+

W branży od: 1 rok jako Jujubee, w branży od wielu lat

Ilość gier na koncie:   3

 

 

NG: Jaki jest aktualny skład studia JUJUBEE?

Jujubee: Na miejscu pracuje 8 osób, ale współpracujemy też z kilkoma osobami zdalnie.

 

 

Czytając o was na stronie można dowiedzieć się, że macie już doświadczenie wyciągnięte z wielu znanych firm. Jak to się stało, że spotkaliście się i założyliście własne studio?

Faktycznie, mamy dość spore doświadczenie i na pewnym etapie uznaliśmy, że warto to wykorzystać i połączyć siły by zrobić coś swojego. Tak naprawdę jednak znaliśmy się już wcześniej, zresztą polska branża jest tak mała, że prawie wszyscy się znają. W naszym przypadku zdecydowało to, że mniej więcej w tym samym czasie każdy z nas chciał coś zmienić w swoim życiu i rozpocząć własną działalność a we trzech, bo w tylu założyliśmy spółkę, na pewno łatwiej.

 

 

O ile we Flashout 3d widać inspirację Wipeoutem, to skąd wzięła się wizja ‚Suspect in Sight!’?

To nasz unikalny pomysł na grę, na dobrą sprawę ciężko powiedzieć skąd czerpaliśmy inspirację, bo chyba nigdy nie było czegoś podobnego. Chcieliśmy stworzyć tytuł, który byłby z jednej strony nietuzinkowy, a z drugiej idealnie wpisujący się w charakterystykę urządzeń mobilnych. Zależało nam na tym, by sterowanie było przystępne i sprawiało sporo frajdy. To były założenia wyjściowe i w pewnym momencie, de facto znikąd, pojawił się pomysł na „Suspect in Sight!”.

 

 

Od początku wiedzieliście, że „SiS!” ma tak wyglądać? Jak wyglądała współpraca ze Śledziem, jest on jakby nie patrzeć legendą na naszym skromnym komiksowym podwórku.

„Suspect in Sight!” miał być tytułem z polotem i ze sporą dawką sarkastycznego humoru, więc uznaliśmy że dobrym pomysłem będzie wrzucenie do gry komiksowych wstawek. Zwróciliśmy się z tym zadaniem do Michała Śledzińskiego, który jak wiadomo jest doskonałym artystą i świetnym komiksiarzem. Chcieliśmy czegoś na światowym poziomie, z charakterystyczną i wyrazistą kreską, więc wybór był oczywisty. Zresztą Michał wywiązał się z zadania na szóstkę i w mig pojął charakterystykę i klimat tej gry, dzięki czemu komiksy są idealnie do niej dopasowane.

 

 

Czy przy tworzeniu któregoś z waszych tytułów, napotkaliście się z jakimś natrętnym bugiem? Takim co nie pozwala spać programistom po nocach.

Bugi są codziennością w tej pracy i potrafią napsuć sporo krwi. W naszym przypadku największą bolączką był błąd, który uniemożliwiał uruchomienie gry na niewielkim procencie urządzeń. Przez długi czas nie byliśmy w stanie tego rozwiązać, gdyż w firmie nie udało nam się tego błędu odtworzyć. Musieliśmy więc mocno przeprojektować i zoptymalizować grę, przepisać sporo kodu, i dopiero wtedy problem zniknął.

 

 

Jakie plany na przyszłość? Czy chcecie powiększyć siłę roboczą studia, czy pozostajecie na razie w swoim kameralnym gronie?

Rozwijamy się dość dynamicznie. Zaczynaliśmy w 5 osób, a teraz współpracujemy z kilkunastoma. Nasza firma rozwija się w sposób organiczny, więc jak sądzę jest to nasz mały sukces. Z czasem na pewno będziemy się rozwijać i zatrudniać nowych ludzi, bo chcemy realizować coraz bardziej rozbudowane i coraz ambitniejsze projekty.

 

 

Czy możemy liczyć na uchylenie rąbka tajemnicy i zdradzenie nam nad czym pracujecie obecnie, oprócz drugiej odsłony Flashouta? Bo ten zapowiada się być jeszcze szybszy i miotający jeszcze większą ilością rakiet.

FLASHOUT 2, to na pewno nasz najważniejszy projekt, bo pierwsza część zdobyła swoje grono fanów i zależy nam na tym, by druga odsłona była znacznie lepsza i dostarczyła jeszcze lepszych emocji, zwłaszcza że tym razem nie musimy iść na tyle kompromisów. Ale nie jest to jedyny tytuł nad którym pracujemy. Drugim jest „Spellcrafter”. Jest to gra z gatunku RPG, ale dość unikatowa, z kilkoma pomysłami, które na pewno sprawdzą się na urządzeniach mobilnych (i nie tylko). Niestety na tym etapie nie mogę zdradzać więcej szczegółów, niemniej jest to dla nas także istotny produkt i jeszcze w tym roku powinniśmy udzielić nieco więcej informacji na jego temat.

 

 

Najważniejsze na koniec. Gdyby nadarzyła się okazja pracy nad dowolnym bohaterem bądź uniwersum, o kim zrobilibyście tytuł?

Ciężkie pytanie. Najciekawsze tematy są już od dawna zaklepane – mamy gry z serii Gwiezdnych Wojen czy doskonałe tytuły o Batmanie. Może coś na bazie jakiegoś serialu? Niestety „Gra o tron” jest już zajęta, ale np. „Breaking Bad”, to mógłby być całkiem ciekawy temat na grę wideo.

 

Zapraszamy do zapoznania się z produkcjami Jujubee:

FLASHOUT 3D

FLASHOUT 3D

by Jujubee


Aplikacja uniwersalna
2.99 EUR

by

Suspect in Sight! Anniversary Edition

Suspect in Sight! Anniversary Edition

by Jujubee


Aplikacja uniwersalna
2.99 EUR

Suspect: The Run!

Suspect: The Run!

by Jujubee


Aplikacja uniwersalna
za darmo

by


rsx

 
Hardcorowy gracz na emeryturze, teraz gra tyle, na ile pozwala mu wolny czas. Prowadzi walkę, aby być na bieżąco z nowymi tytułami, ale zwykle mu się to nie udaje.


0 Komentarzy



Zostaw komentarz jako pierwszy!


Zostaw komentarz


(required)